понедељак, 05. јун 2017.

Tetka Klarin sladoled









 Ovo je sladoled mog detinjstva i  seća me uvek na raspuste kod nađmame u jednom bačkom selu.Setim se i kako je moja draga nena ( na mađarskom tetka) Klara vadila plastične kutijice iz velikog zamrzivača u hodniku i smejala se našem dečjem nestrpljenju.Kad sam porasla dovoljno da mogu sama da ga napravim tetka mi je dala ovaj recept i ja ga prenosim vama nepromenjenog osim dela gde je ona koristila "živa" žumanca.
 U ovoj letnjoj poslastici sad uživaju i moja deca, a nadam se da ću je praviti i svojim unucima jednog dana.



Sastojci:
10 jaja
10 kašika šećera
10 kašika šećera u prahu
380 g kisele pavlake (20 % m.m.)
160 g šlaga u prahu
4 dl mleka






Arome po želji -
Vanilin šećer za vanilu..
Rendana čokolada za straćatelu..
Topljena čokolada za čokoladni..
Kakaao i nes kafa ..
Mlevena plazma..









Priprema:
1. Umutite žumanca sa šećerom i skuvajte ih na pari  ( možete i klasično ili u mikrotalasnoj).Ostavite da se ohladi.Moja ih tetka nije kuvala, pa nisam ni ja ranije, al se danas  osećam ipak malo sigurnije kad ih termički obradim.
2. Pripremite šlag sa mlekom .Ulupajte belanca u čvrst šam, pa postepeno dodajte šećer u prahu i izmiksajte.
3. Kiselu pavlaku dodajte u ohlađena žumanca i lagano izmešajte da se sjedine, zatim umešajte kašiku po kašiku šlaga ,a na kraju postepeno dodajte i šam od belanaca.
4. Dobijenu smesu podelite na nekoliko delova, te u svaki umešajte arome po želji, sipajte u plastične posude sa poklopcem i zamrznite.
5. Ledeni desert  vadite kašikom za sladoled i  servirajte u odgovarajućim čašama  prelivenog čokoladnim ili karamel prelivom i dekorisanog po želji.






Нема коментара:

Постави коментар