четвртак, 27. јул 2017.

Punjene paprike












 Svako od nas ima neki svoj omiljeni recept za punjene paprike, a ovo je način moje mame.Kao i svaka mama i ona kuva najbolje.Problem je što skoro sve radi odoka i otprilike što je sasvim suprotno mojoj težnji da sve izmerim i izbrojim.Kad želi da mi prenese svoje iskustvo jedini način je da sve stavlja na vagu, a ja uredno zapisujem mere. Već 15 godina i leti i zimi ovako punim paprike jer mi je najjednostavnije a ukusno, jedino što ponekad napunim i tikvice ili  napravim od polovine smese čufte/okruglice i kuvam ih zajedno sa povrćem.To radim jer moja deca neće baš da pojedu paprike nego samo nadev , pa da izbegnem suvišno bacanje.
NAPOMENA: Mere za nadev možete koristiti i za zavijanje sarmi ,ali ih prelijte samo vodom i dodaje seckanu dimljenu slaninicu.


Punjenje paprika


Sastojci:
8-10 paprika srednje veličine
800 g mlevenog mesa
2 glavice crnog luka
3 žumanceta
1 šoljica pirinča
2 kašičice soli
1 kašičica mešavine začina
5 dl soka od paradjza
1 kašičica šećera
2 kašike oštrog brašna
2 kašika ulja



Zapržavanje jela



Priprema:
1. Paprike operite, izdubite i očistite.
2. Crni luk oljuštite i iseckajte na kockice, pa dodajte u sud sa mesom. Stavite i  žumanca, pirinač, so i mešavinu začina pa rukama izmesite da se sve lepo poveže.
3. Pripremljenom masom napunite paprike i/ili tikvice i složite ih u veću šerpu.Ako se odlučite da pravite i ćufte njih samo spustite u prostor između povrća.
4. Nalijte sokom od paradajza i 1 l vode, dodajte šećer i so i kuvajte od ključanja oko sat vremena.
5. U posebnom sudu propržite brašno na ulju , sipajte vruću vodu i mešajte dok se ne napravi sos, a potom ga sipajte u šerpu sa paprikama tj. "zapržite" jelo  i ostavite da još jednom proključa.
Servirajte uz domaći hleb, pire od krompira ili makarone, po želji.














Нема коментара:

Постави коментар